1000x100 piacvezeto statikus v2

Hazánkban a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztása jelenleg még nem mindennapos tevékenység: jellemzően hetente vagy annál is ritkábban fordul elő, melyhez elsősorban a nagyobb képernyőt preferálják a nézők.

Az internetezési szokásokról, tévéműsorok online megtekintésének eszközeiről, gyakoriságáról, tartalmáról és a közönség összetételéről ad átfogó képet – a Nielsen Közönségmérés idén tavasszal végzett és nemrég publikált felmérése. Eszerint a tévés háztartásokban élő 4+ évesek 78 százalékának otthonában van internet-elérés, és 68%-uk internetezik is odahaza, melyhez az asztali számítógépet háttérbe szorítva egyre többször használnak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont és laptopot, de a táblagépek használata sem elhanyagolható.

Gyakori jelenség, hogy a tévénézés és az internetezés nem egymást kizáró, hanem sokkal inkább egymást kiegészítő tevékenység. A tévéző népesség 42 százaléka – vagyis mintegy 3,7 millió személy – szokott tévénézéssel egy időben internetezni, amely a 18-49 évesek körében a leggyakoribb: a korcsoport 60%-ára jellemző ez a párhuzamosság.

A nézők egyharmada fogyaszt tévés jellegű tartalmakat az interneten, és ezen belül 1,1 millióan szoktak megtekinteni magyar tévés tartalmakat is. Az emberek leggyakrabban a csatorna saját weboldalán tekintik meg a kívánt tartalmakat.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, melyről minden harmadik 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személy hallott már, míg a Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb – csupán 9,1 százalék találkozott már vele –, és mindkét esetben az a jellemző, hogy egyelőre még igen kevesen próbálták ki illetve használják mindennapjaikban.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold szeptemberi számában.)