Három százalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült a televíziós reklámtorta 2015-ben az előző évhez képest. Ezen belül a kábelcsatornák közel harmadával nagyobb reklámbevételt értek el.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) és az EY (Ernst & Young) legfrissebb közös éves jelentéséből kiderül, hogy a televíziós reklámbevételek tavaly 1,56 milliárd forinttal 51,5 milliárd forintra növekedtek. A korábbi földi sugárzású adók (M1, RTL Klub, TV2) piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, aminek nyomán összbevételük 28,43 milliárd forintra (részesedésük 55 százalékra) zsugorodott. Mindeközben tovább nőtt az egyéb (kábel) televíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már mintegy 23,16 milliárd forintot (45%) tett ki.

„A reklámköltések tavalyi, újabb növekedése egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a televízió felé, illetve igazolja, hogy a televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen, nemcsak a márkaismertség építésében, de a fogyasztásösztönzésben is” – emelte ki Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

A 2015. évi televíziós reklámpiaci felmérésben 56 televízió csatorna, illetve az őket képviselő sales house-ok szolgáltattak adatot. A jelentés elkészítésekor idén is a net-net (kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalék levonása utáni) reklám árbevételt vették figyelembe.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold márciusi számában.)