Jön-e már a 4K/UHD?

UHD 4KA médiapiac (is) folyamatosan változik. Mi sem lehet erre jobb példa, mint hogy pár hónapja még lapunkban is arra kerestük a választ: kell-e nekünk HDTV, miközben ma már a 4K vagy Ultra HD szolgáltatásokra készül a piac, sőt a fejlesztések immár a 8K-t célozzák. Vajon milyen ütemben fejlődik majd az UHD piaca? Mik lehetnek a növekedés mozgatórugói, és mi okozhat nehézséget a szolgáltatás elterjedésében? Többek között erre próbált fényt deríteni egy nemzetközi kutatás.

Az Alphabet-Google csoport tulajdonában lévő You Tube videó-megosztó saját televíziós streaming szolgáltatás indítását jelentette be Los Angelesben február 28-án. Az eseményt márciusban alaposan kiveséző The Wall Street Journal és a The Verge a You Tube TV néven elindított OTT szolgáltatást egyaránt a Google életképes tévés próbálkozásai között a legkomolyabbnak minősítette.

Döntsük el, merre megyünk

 „Ignoranti, quem portum petat, nullus suus ventus est.”, azaz „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” – mondta Seneca jó kétezer évvel ezelőtt. A televízió és a média terén talán sosem volt még ennyire fontos eldönteniük a piaci szereplőknek, hogy melyik kikötőbe tartanak, a széljárás sokat változott ugyanis az utóbbi években.

Pont egy évvel ezelőtt, a CES alkalmából jelentette be az SVOD koronázatlan királyának számító amerikai Netflix, hogy világméretekben elérhetővé teszi impozáns videotékáját. 130 országban – így Magyarországon is – elindította szolgáltatását, s ezzel 190 országban nézhetik a felhasználók a világ első globális internetes tévéjét.

Amióta november 8-án az elnökválasztást követően Donald Trump az USA 45. elnöke lett, a Hillary Clintont támogató 194 régi és új sajtóorgánum – Trumpot összesen 6 médium segítette – bőséges meaculpázás közepette nem győzi keresni a magyarázatot arra a kérdésre, hogy miért nem vette észre a Donald Trump republikánus elnökjelölt nevével fémjelzett jelenség előretörését.

Így forradalmasíthatja a kiterjesztett valóság technológiája a televíziózást

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a kiterjesztett valóság vagy Augmented Reality (AR) kifejezéssel. Azonban az még kevéssé ismert, hogy az elnevezés egy olyan technológiát jelöl, ami rövid időn belül forradalmasíthatja a televíziózást is, így már most érdemes felmérnünk a megoldásban rejlő újszerű lehetőségeket.