1000x100 piacvezeto statikus v2

HarsanyiG1Versenyről, portfólió-építésről, a márka erejéről és a nemlineáris tévézés esélyeiről nyilatkozott lapunknak Harsányi Gábor, a Viacom International Media Networks kelet-közép-európai és izraeli regionális alelnöke.

Évek óta rendre felmerül a kérdés, hogy a hazai piac vajon képes-e eltartani ennyi csatornát. Bár gyakran hallani, hogy a konszolidáció elkerülhetetlen, ehhez képest minden évben megjelent egy-két újcsatorna. Ám ami az idén történik, az mindent felülmúl. Ennek tükrében hogyan válaszolna fenti kérdésre?

Én nem a mennyiség felől közelíteném meg a témát, vagyis hogy kell-e ennyi csatorna, hanem a tartalom, a minőség oldaláról. Minden olyan csatornának helye lehet a piacon, amire van valós nézői igény, és amelyik így a szolgáltatói igényeknek is megfelel. Igen, valóban fragmentáció tapasztalható, és ennek éppen mi vagyunk az egyik éllovasa. De a Viacom nem egyszerre, dömpingszerűen bővítette csatornakínálatát, hanem évek óta tudatosan törekszik arra, hogy erős, diverzifikált és minden korcsoportot lefedő portfóliót építsen fel, hogy a fiatalok mellett a gyermek és a fiatal felnőtt célcsoportokat is lefedje.

A versenytársak szintén portfóliót építenek. Vajon ki és mivel lehet nyerő ebben a viadalban?

Az elmúlt időszakot – főleg a tömeges új csatornaindítások nyomán – kiélezett verseny jellemezte, elsősorban a két országos kereskedelmi adót, valamint a közszolgálati tévéket is működtető médiavállalatok között. De a többi területen is érzékelhetők változások, számos kisebb szereplőnek csökkent a piaci részesedése, miközben néhány „egyszázalékos” csatorna megerősödött és bekerült a középmezőnybe. A Viacom mindeközben meg tudta erősíteni vezető szerepét a csak kábelcsatornákkal rendelkező portfóliók között, és jelenleg magabiztosan követi az RTL-t és a TV2-t a magyarországi kereskedelmi televíziós piacon. Úgy gondolom, ezen a piacon csak az erős és széles körű portfóliók tudnak érvényesülni...

Mit tudnak hasznosítani az új típusú partnerkapcsolatokból a kisebb kábelszolgáltatók?

Kétségtelen, hogy új digitális platformok kialakítsa, nemlineáris szolgáltatások indítása nem olcsó dolog, így a nagyobb társaságoknak könnyebb, a kisebbeknek valamilyen szakmai összefogásban érdemes gondolkodniuk. De nem kell lemondaniuk az újdonságok bevezetéséről, hiszen számtalan megoldás létezik számukra is. Mi nem önálló nemlineáris szolgáltatást tervezünk, hanem kábeles partnereinkkel együtt szeretnénk kiszolgálni a nézőt...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2016. szeptemberi számában olvasható.)