Mint az a GINOP 3.4.1 pályázat értékelése során is kiderült, a kormányzat ösztönzi a jövőálló technológiák alkalmazását, jelentősen több pontot kapott az, aki korszerű, lehetőleg az előfizetőig elérő optikai technológiával építkezik. Enne lehetséges megoldásához nyújt technológiai iránymutatást távközlési szakértőnk alábbi írása.

A médiaszolgáltatók egyre több tévécsatornát működtetnek, a nézők, az előfizetők pedig ezekből minél többet szeretnének, sőt mellé nagyon gyors internetet. A kínálat és a kereslet a kábelhálózatokon találhat egymásra – csakhogy azok kapacitása is véges. Hogyan lehet kezelni ezt a dilemmát? 

A növekvő előfizetői elvárások, az újabb szolgáltatások, a verseny és az uniós vállalások egyaránt arra sarkallják a kábeltelevíziós szolgáltatókat, hogy korszerűsítsék hálózatukat. Folyamatosan – és fokozatosan, az igények és lehetőségek függvényben. Ehhez ad útmutatót távközlési szakértőnk alábbi írása.

A Digitális Magyarország, a Szélessávú Internet Projekt és az ehhez kapcsolódó uniós pályázatok kapcsán várhatóan gyakran felmerül a szakemberek fejében: vajon miként lehetne úgy fejleszteni a hálózatot, hogy egyszerre megfeleljen a gazdaságossági szempontoknak, az előfizetői igényeknek és a pályázati előírásoknak. Ehhez is segítséget adhat az MKSZ szakértőjének írása.

Az IP (Internet-protokoll) technológia felfedezése és bevezetése egy új korszakot hozott, amely átformálta a bolygónkat, az életünket és olyan globális ágazatokat, mint például a televízió és a média.

Az amerikai Cablevision példája

A kábeltelevíziós szolgáltatók Magyarországon is egyre inkább kezdik felfedezni a WiFi technológiában rejlő üzleti lehetőségeket. Ez napjainkban leginkább abban nyilvánul meg, hogy az internet-szolgáltatás részeként nem egyszerű kábelmodemet adnak az előfizetőknek, hanem olyan végberendezést – legtöbbször egy gatewayt – installálnak, ami a kábelmodem mellet magában foglalja a WiFi szolgáltatást is. Mindez nem véletlen, hiszen más országokhoz hasonlóan nálunk is egyre több WiFi-képes berendezés található az otthonokban, miközben a felhasználók által generált forgalom mind nagyobb része is az otthonokban zajlik.