A média- és hírközlési biztos hivatala üdvözli a távközlési szolgáltatók járvány idején tanúsított méltányos és körültekintő panaszkezelését, rendkívüli adatcsomagjait.

A távközlési szolgáltatók a járvány miatti veszélyhelyzet idején rendkívüli körültekintést és méltányosságot tanúsítottak. A tömeges otthontartózkodás és elszigeteltség miatt ugrásszerűen megnőtt az információhoz jutás iránti igény, mindennapossá vált az otthoni munka, a távoktatás. Mindez fokozott többletterhelést jelentett a távközlési szolgáltatóknak: megnőtt a kereslet a nagyobb adatcsomagok és az új internet-, tévé- és telefonbekötések iránt. Mindez jelentősen megnövelte az ügyfélszolgálatok terheit, ráadásul a személyes ügyintézés szünetelése és a kényszerű otthonmaradás miatt sokaknak vált nehezebbé a csekkfeladás, a fizetési határidők betartása.

A veszélyhelyzet ideje alatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon belül önállóan működő média- és hírközlési biztos hivatala különösen üdvözli a szolgáltatók azon kreatív, rugalmas megoldásait, amelyekkel a problémák elé menve hoztak meg rendkívüli döntéseket.

(További részletek a Média-Kábel-Műhold 2020. július-augusztusi számában.)