Húszéves jubileuma alkalmával megújult a korábbi reklámtorta: A 2019-es médiatorta 245,08 milliárd forint, míg az először debütáló, a médiatortát is magába foglaló kommunikációs torta mérete 467,96 milliárd forint.
Közel hatvanan pályáztak az infokommunikációs szolgáltató Invitech jubileumi, tizedik alkalommal kiírt InnoMax Díjára.
Az RTL Magyarországgal kötött megállapodás keretében május 27-től az RTLII HD és a Film+ HD is színesíti a UPC Direct HD kínálatát. A csatornák a Medium TV csomag részét képezik, így a műholdas szolgáltató legtöbb előfizetője részére elérhetőek.
Hírközlési és médiapiac – a koronavírus idején
Soha nem volt és talán nem is lesz annyira aktuális Lovasi András és a Csík zenekar slágerének címben idézett sora, mint napjaikban. A már világjárvánnyá duzzadt vírusos fertőzés miatt otthonmaradásra szólító felhívásokkal, közleményekkel, dalokkal, klipekkel találkozhatunk lépten-nyomon.
A koronavírus világjárvánnyá válása többsíkú és erőteljes hatást gyakorol az audiovizuális médiaiparra és a technológiai szektorra. Az IABM legfrissebb elemzése rámutat, hogy március 26-án már a világ népességének a negyede otthoni karanténban tartózkodott. Ez megnövekedett szórakozási igényeket jelent, így a tévénézést és a streaming szolgáltatásokra való feliratkozást segíti elő. Azonban a nagy médiaesemények lemondása, a hirdetési bevételek gyors csökkenése, illetve a gyártási ütemtervek megzavarása révén a járvány erőteljesen érezteti hatását.
Internettel, mesterséges intelligenciával és csúcstechnológiával
A jelenleg még tisztázatlan eredetű új típusú koronavírus (COVID-19) Kínából indult ki, ám mára éppen a kiindulás helyén sikerült eredményesen megfékezni a világjárvánnyá fajult fertőzéshullámot. Kína úgy érte el mindezt, hogy rendkívüli intézkedéseket vezetett be, amelyek közül sok éppen az internet, a nagy adathalmaz (big data) elemzésére, a mesterséges intelligencia alkalmazására, a drónokra, robotokra, valamint további más csúcstechnológiai eszközök bevetésére épül.