1000x100 piacvezeto statikus ok2 

Végre fellebbent a fátyol, és végre kiderült, hogy milyen konkrét tények fémjelzik az európai SVOD-piac sokat hangoztatott térnyerését. Március közepén megjelent ugyanis a franciaországi Strassbourgban az Európa Tanács által működtetett European Audiovisual Observatory (EAO) gondozásában a „Trendek az EU SVOD piacán” címmel kiadott átfogó tanulmány, ami a 2011 és 2017 közötti időszakra teljes áttekintést nyújt a feltörekvő SVOD piac európai fejlődéséről.

ARD webAz európai közszolgálati televíziók főleg Nyugat-Európában kerültek az érdeklődés középpontjába. Az utóbbi időben elég sok meghökkentő és vitát keltő megállapítás született, melyek közül elég csak Emmanuel Macron francia elnököt idézni, aki decemberben saját pártjának képviselői előtt a „köztársaság szégyenének” nevezte a francia köztévét.

2018-ban az SVOD piacon

TronokAz új média zászlóshajójának számító SVOD piacon akár totális konkurenciaharcnak is nevezhető folyamatok lettek úrrá a tavalyi év második felétől, de ha a médiabirodalmak csatájának nevezzük a most végbemenő folyamatokat, akkor sem tévedünk nagyot.

Bonyolult konkurenciaharc a TV és az SVOD között

A franciaországi Cannes-ban a közelmúltban megtartott MIPCOM szakvásár a televíziós szakma világrandevújaként nemcsak azt körvonalazta, hogy milyen tartalmakat fognak nézni a nézők az elkövetkező két évben, hanem rávilágított: globális küzdelem zajlik a hagyományos TV és a viharosan előretörő SVOD között.

Az iparág öt új trendje

A közelmúltban zárult amszterdami IBC konferencia a szakemberek szerint távolról sem volt szokványos, ugyanis Bernard Fontaine, a Francia Televíziók (France Télévisions) technológiai innovációs igazgatója szerint kijelölte az audiovizuális médiaipari forradalom legújabb csapásirányait. A több-képernyős forradalom után most az UHD, a virtuális valóság, az adat-alapú szolgáltatások, valamint a mesterséges intelligencia jelzik a felgyorsult fordulatszámon lezajló változások új irányait. Az új forradalom technológiai alapjait már lerakták, és Bernard Fontaine szerint főként öt lényeges trend rajzolódott ki az IBC-n, amelyekhez a televíziós iparnak mindenképpen alkalmazkodni kell, ha nem akar lemaradni a digitális forradalom új alkalmazásairól.

DisneyTVBombaként robbant a hír a nyár végén az USA-ban, miszerint a Disney visszavonja a Disney/Pixar filmeket a Netflix katalógusából, hogy 2018-tól kezdve két Netflix típusú szolgáltatást indítson, amelyekre átteszi az összes filmjeit és rajzfilmjeit, illetve az ESPN sportcsatorna kínálatát. Az elemzők szerint a Disney döntése valójában új korszakot indíthat el az amerikai audiovizuális iparban.