A (streaming) tartalom a király!

A televíziós ipar őszi csúcsrandevújának szokás szerint a franciaországi MIPCOM adott helyet, ez alkalommal október 15-18. között.

Az audiovizuális tartalomipar és a televíziós ipar főszereplői idén is 13 800 résztvevővel képviseltették magukat 110 országból. Mintegy 4 700 vállalat – 2047 cég állított ki 24 712 négyzetméteren – és ugyanennyi tartalomvásárló – közülük 1 700-an VOD, illetve digitális platformok tartalmait keresték – gyűlt össze Cannes-ban, ahol nem hiányoztak az ünnepi külsőségek és a sztárok sem. Mégis gyakorlatilag minden szakembert az érdekelt a legjobban, hogy miként fest majd az audiovizuális média tájképe a digitális platformok és új szolgáltatások által elindított mélyreható átalakulások közepette. Fabian Baunay, a francia szakértőket tömörítő Frenchweb.fr portál médiaelemzője szerint a világ tartalomipara jelenleg csúcsra járatott fordulatszámon és minőségben termel, azonban az SVOD platformok erőteljes anyagi nyomás alá helyezik a hagyományos tartalomgyártókat, amelyeknek egyre inkább az új tehetségek felkutatására és támogatására, valamint az innováció finanszírozására, illetve a szellemi tulajdonjogok mai rendszerének fenntartására kell fókuszálniuk. A MIPCOM háromnapos intenzív konferenciaprogramja több fontos tanulsággal gazdagíthatja a televíziós ipart.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. decemberi számában olvasható.)