A következő generációs tévézés élménye?

A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi alkalmazás, immár egymilliárdos felhasználói táborral a háta mögött, merész lépést tett, amikor létrehozta az IGTV nevű, You Tube-szerű mobil alkalmazását, amelyben helyet kapnak a hosszabb terjedelmű videók is.

Az IGTV indulása nem volt zökkenőmentes, működése pedig jelenleg sem az, és az alkotóknak juttatott pénzkifizetés üzleti modellje pedig még kidolgozás alatt van. Az amerikai Fast Company című lap megjegyzi, hogy az Instagram új videó-platformja több akar lenni egy olyan alkalmazásnál, amelyet az élet különböző pillanataiban gyorsan görgetünk le, hogy megnézzük barátaink fotó- és videó-részletekből összeálló életszecskáit. Az Instagram ugyanis az IGTV-vel stratégiai értelmet akar adni az egymilliárdos látogatottságú portálnak, amelynek a felhasználói már 60 százalékkal több videót tekintenek meg, mint egy évvel ezelőtt. Az alábbiakban igyekszünk bemutatni, hogy miként próbál a jelenleg is félig-meddig előkészítés alatti állapotban működő IGTV megkapaszkodni a videó-alkalmazások piacán.

Az amerikai szakemberek egyetértenek abban, hogy a szárnyait most bontogató IGTV elindítása a Facebook legjobb húzása. Így ugyanis egyre nagyobb részt hasíthat ki a hosszabb formátumú videókkal a 2018-ban 170 milliárd dolláros méreteket elérő globális videó-reklámpiaci tortából. Ugyanakkor a francia Libération az eMarketer kabinet állítását idézi, miszerint 2018-ban 181,7 millió amerikai nézett videót havonta legalább egyszer, ami 6,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Továbbá szintén az eMarketer szerint az Instagram – a 30 éven aluli korosztály kultikus portáljaként – 5,5 milliárd dollárnyi reklámbevételre tett szert tavaly, és a 2017-es évhez mért 70 százalékos bevétel-növekedésből megengedheti magának, hogy elindítson egy hosszú távon megtérülő videó-platformot. Az IGTV egyik alapötlete, hogy amíg a videó-platformon nincs hirdetés, addig is kiváló alkalmat szolgáltasson az Instagram által összeverbuvált fiatal és kreatív véleményvezérek egész kasztjának a szélesebb körben történő bemutatkozásra.

Békés Sándor

.(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2019. februári számában olvasható.)