Március 20. körül adta hírül a Reuters és a lapok többsége, miszerint az Európai Bizottság kérésére elsőként a Netflix vállalta, hogy csökkenti streamelt videóinak a minőségét kontinensünkön az internetforgalom túlterhelésének az elkerüléséért. Az Európai Bizottság ugyanis kifejezte aggodalmát amiatt, hogy a koronavírus-járvány leküzdésére foganatosított európai lakossági karantén ideje alatt sok otthonmaradó néző akar nagy felbontású videót nézni, miközben a dolgozók tekintélyes része szintén az internethálózat leterhelésével végzi távolról a munkáját. Továbbá az internetes játékokon csüngők száma is megemelkedett.

Amikor az audiovizuális iparági szakmai tanácskozásokon felmerül az SVOD témája, azonnal mindenki azt mérlegeli, hogy vajon a Disney+, az Apple TV+, vagy a májusban induló HBO Max mekkora csapást mérhet a Netflix és az Amazon Prime Video által kiépített streaming ökoszisztémára.

SVODplatformokHa hihetünk az IBC honlapjának és a francia Capital című lapnak, akkor jelenleg a világméretű streaming háború második felvonása kezdődik. Az első felvonás 2007-től tavaly őszig tartott, ezt többnyire egyedül a Netflix vívta SVOD platformjának az elismertetéséért. Most azonban azzal kezdődik a második felvonás, és az igazi csata, hogy a Disney+, az Apple TV+ és az Amazon Prime Video hadba állt a Netflix ellen, komoly erőket mozgósítva – gigászi gyártási költségek és kimeríthetetlen műsorkatalógusok –, és kérdésessé téve az úttörő platform vitathatatlan elsőségét.

kleno webBeszélgetés Klenovszki Jánossal

Az okos otthonokban rejlő lehetőségekről, az internet elmúlt két évtizedéről, a multiscreen jelenségről és az ügyfélélmény fontosságáról nyilatkozott lapunknak Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezetője.

Az Egyesült Államokban a november elhozta azt a gigantikus méretű streaming háborút, ami hamarosan világméretűre duzzad, és a kimenetelét illetően eléggé megfejthetetlen feladványnak tűnik jelenleg.

Digitálisan kreált influencerek és DeepFake alkalmazások formálják át a hírnév és ismertség világát

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendek a digitálisan létrehozott, vagy digitálisan manipulált influencerek. A CGI (Computer Generated Images) és DeepFake karakterek ma már nem csak ártatlan játékszerek, hanem komoly kulturális és gazdasági hatással bíró megoldások.