TV csalad3A médiafogyasztás trendjei

Évek óta vizsgálja a távközlési szolgáltatások használatát a lakossági felhasználók körében az NMHH megbízásából az Ariosz Kft. Legutóbbi – a 2018-as helyzetet tükröző – elemzésükből érdekes jelenségek és trendek olvashatók ki.

Percek, műfajok, reklámok

Az elmúlt évben mindössze egyetlen mindössze egyetlen perccel tévéztünk kevesebbet, mint 2018-ban, vagyis számszerűen a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból az is kiderül, hogy az általános szórakoztató csatornák a legerősebbek, és hogy egy év alatt tíz évnyi reklámot sugároztak a tévéadók.

KullerIdén a Magyar Kommunikációs Szövetség szakmai elismerését jelző „Magyar Kábeldíjat” Kuller Istvánnak, a győri Vitech Uno Kft. ügyvezetőjének ítélték oda. A szakember a siófoki konferenciát követően külön is nyilatkozott lapunknak.

Technológiák és szolgáltatók harca

A televízió-szolgáltatás 80 százaléka már digitális technológián történik, az internet-előfizetések száma átlépte a 10 milliót, a vezetékes telefonoknál tovább nőtt a VoIP-hívások időtartamának aránya, a mobilpiac telítődött, ám dinamikusan nő az adatforgalom – ezek a legfontosabb megállapításai a KSH 2019. II. negyedévi eredményeket értékelő jelentésének.

Gigabites internet 60 GHz-en

BaloghA webFölöttébb érdekes és sikeres innovációról számolt be a siófoki konferencián Magyar Telekom képviseletében Balogh Attila, amelynek keretében sikerült elérni a gigabites vezeték nélküli internet-szolgáltatást az otthonokban. A Mikebudán és Márkón jelenleg is zajló pilot projekt részleteit a szakember külön is kifejtette lapunknak.

Közgyűlés és konferencia – új utakon

Kebelkonf 2019Ismét közösen szervezte meg szokásos őszi közgyűlését és kiállítással egybekötött szakmai konferenciáját a Magyar Kommunikációs Szövetség, valamint a Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség szeptember 30-án, ezúttal Siófokon.