HeyelmannA gyermekcsatornák versenyéről, az animációs műfaj fejlődéséről és közönségcsalogató műszaki újdonságokról nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak Hannes Heyelman, a Turner Broadcasting System Németországra, Ausztriára, Svájcra, a Benelux államokra, Közép- és Kelet-Európára, valamint Oroszországra kiterjedő régiójának alelnöke és ügyvezető igazgatója.

- Az önök üzletpolitikájában és a műsorszerkesztés gyakorlatában miből áll a lokalizáció?

- Az a tapasztalatunk, hogy a mai digitális világban a gyerekek tökéletesen tudatában vannak a globális trendeknek, és elvárják, hogy a helyi program is tükrözze ezeket. A gyerekek keresik a más régiókban esetleg korábban vetített sorozatokat.

- Milyen szempontok alapján gyártják a műsorokat és állítják össze a CN csatorna kínálatát?

- Programkészítő és a kutató csapatunk szoros együttműködésben alakítja ki a műsorstruktúrát. Ismerjük a közönség preferenciáit, mivel folyamatosan elemezzük a nézői szokásokat, például úgy sugározzuk a műsorokat, hogy megfeleljen a gyerekek időbeosztásának. Az iskola után főműsorsávok vannak, és időnként a hétvégékre is külön tervvel készülünk, csak úgy, mint az ünnepekre. Kreatív csapatunk az általunk végzett, kulturális különbségeket és a piacok jellemzőit feltérképező kutatások eredményeit figyelembe véve dolgozza ki a csatorna arculatát...

- Melyek a Turner stratégiájának fő elemei?

- A Cartoon Netwörknek mindig egyértelmű márka- és tartalom-stratégiája volt: a csatorna a szórakoztatásról szól, és egyedi humor jellemzi. Ezen túl jól behatárolható a célcsoportja: a csatorna az elmúlt 10 évben folyamatosan tartotta listavezető pozícióját a 4-14 éves fiúk körében – mindazonáltal nem neveznénk egyértelműen „fiús” csatornának; rengeteg sorozatunk sikeres a lányok körében is. A saját készítésű programok mellett más stúdiók világsikerű sorozatait is rendszeresen műsorra tűzzük.

LZT MIchelle ObamaA Cartoon Network mellett a további gyerekeknek szóló kínálatunk lefedi a teljes 3-12 korosztályt. A családbarát Boomerang csatorna otthont ad a Cartoonitonak, a legkisebbeknek szóló blokknak is. Az ezen futó Lazy Town sorozat gyártási jogait és eddigi évadjait megvásárolta a cég. Az új évad arra buzdítja a legkisebbeket, hogy mozogjanak sokat és étkezzenek egészségesen, s ennek olyan prominens nagykövetei vannak, mint Michelle Obama. Az új széria Magyarországon 2013 augusztusában lesz látható...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. áprilisi számában olvasható.)